feedburner


Delivered by FeedBurner

feedburner count
Join Vinefire!
PerformancingAds
Your Ad Here

ALHAMDULILLAH

Labels:

Alhamdulillah.

Aku bersyukur seribu rahmat kepada Allah yang telah memberikan nikmat nafas yang tidak penah henti, nikmat kesihatan yang baik, nikmat anggota badan yang sempurna dan berbagai-bagi nikmat lagi.

Hari ini dah masuk hari ke-6 Ramadhan, alhamdulillah aku masih dihidupkan oleh Allah SWT untuk terus beribadah dan sujud kepadaNya. Namun kita semua manusia yang lemah yang pasti akan terjebak dengan noda dan dosa. Tetapi kita mesti ingat bahawa bulan Ramadhan Allah SWT membuka seluas-luasnya pintu syurga untuk menerima taubat hambanya yang daif ini.

Untuk kesekian kalinya, bulan Ramadhan kali ini aku berazam untuk menjalankan ibadah yang diperintahkan berserta ibadat sunat dengan semaksimum mungkin.

Tapi seperti biasa la kita kan manusia, mesti ada cacat celanya dalam melakukan ibadah, tapi kita berharap agar ianya diterima dan diampuni dosa-dosa kita.

Kita cuma menumpang di bumi Allah ini, sungguh malulah kita jika tidak menghormati tuan punya rumah jika kita menumpang di rumah orang, sama situasinya kita sekarang, kita cuma menumpang di bumi yang Allah ciptakan ini. Jangan kita hidup di dunia ini seperti ingin menongkat langit. Kita akan mati dan akan tinggalkan semua yang ada di dunia ini.

Hadis Abdullah bin Umar r.a katanya:
Rasulullah s.a.w bersabda: Pada Hari Kiamat Allah s.w.t melipat langit kemudian menggenggamnya dengan tangan kanan lalu berfirman: Akulah Raja! Di manakah orang yang gagah perkasa? Di manakah orang yang bongkak? Kemudian Dia melipat bumi dengan tangan kiri-Nya lalu berfirman: Akulah Raja! Di manakah orang yang gagah perkasa? Di manakah orang yang bongkak?.





0 comments:

Post a Comment

Your Ad Here
PerformancingAds
Blog Widget by LinkWithin